Pleťové masky, kofein a chorea minor

Moje máma si míchala pleťové masky doma. Tehdy jich, pravda, v obchodech moc nebylo. Některé skutečně stojí za zmínku, pominu-li všechny žloutky, bílky, ovoce, med, výluhy z bylinek a ostatní běžné ingredience ze spíže, které si patláme na obličej i dnes.

 

Pamatuji si především na masku z kvasnic díky silnému čichovému vjemu. Kvasnice s mlékem vytvořily hustou kaši, která se nechala na obličeji zaschnout (vitamíny ze skupiny B, zinek a hořčík a mnohé další prvky zlepšují prokrvení pokožky, regenerují ji a přispívají k normalizaci mazových žláz). Zní to velmi lákavě, ale jsem opravdu přesvědčena, že TOHLE nikdy zkoušet nebudu (viz čichový vjem výše), i kdybych vypadala jako zaprášená růže z krepového papíru.

Další podivuhodností z řady domácích pleťových masek pro mě byla pasta svařená z nálevu kyselého zelí a mouky. Je pravda, že pleť byla díky koňské dávce vitaminu C hladká a prokrvená, ale trochu to štípalo. Od této procedury jsem záhy upustila kvůli citlivosti mé pleti, kterou dráždila.

Domácí maskou číslo jedna, u které jsem navzdory vzkvétajícímu kosmetickému průmyslu zůstala, a na kterou nedám dopustit, je maska kávová: do trošky zakysané smetany či bílého jogurtu zamíchám hrubě pomletou kávu, někdy přidám rozdrcenou kostku cukru. Vypracuji do hnědé pasty, nanesu a počkám do zaschnutí. Navlhčím dlaně a krouživými pohyby smývám. Jde vlastně o šetrný peeling s pořádnou porcí kofeinu, což je na tváři opravdu znát.

Dle vlastní zkušenosti Vás ovšem naléhavě žádám, používejte tento tajný kávový elixír o samotě. Mou nakofeinovanou tvář totiž jednou spatřil můj muž a já následně přihlížela tanci svatého Víta (chorea minor – neurologická porucha projevující se náhlými škubavými pohyby). Teta Wiki říká, že příčinou zmíněného tance je pravděpodobně nedoléčená infekce streptokokem a následná imunitní reakce organizmu. Nevěřím. Jsem přesvědčena, že za to může kofein na obličeji…

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

