Možná se tak narodila. Možná ty vlasy nejsou její…

Promiň, Ijáčku…

Vždycky jsem toužila mít dloooouhéé vlasy. Nikdy se mi to nepovedlo. Moje reálná délka vlasů  je po ramena (když jsem nervózní, stříhám si konečky – jedna z drobných úchylek…) V mládí jsem také velmi toužila být blond, což se mi naštěstí také nepovedlo. Jsem spíš tmavší typ s tmavě hnědými vlasy a po jejich zesvětlení vypadám poněkud… hmmm… exoticky.

V pubertě jsem se snažila vytvořit si blond ofinu pomocí technického peroxidu a čpavku. Dosáhla jsem pouze jakési rezavé gumovité hmoty, která se natáhla a zůstala mi v ruce. Nezbývalo, než si česat půl roku působivou přehazovačku po vzoru frustrovaných seladonů a trpět jako zvíře (tehdy totiž krátké ofinky nebyly šik jako dnes. V komunitě spolužaček s přerostlou patkou, způsobující občasnou šilhavost, byl ježeček nad mým čelem prostě nepřijatelný…)

A kde se vlastně vzala ta má obsese – mít dlouhou hřívu? Fakt nevím… Nebudu rozebírat atribut dlouhých vlasů v různých kulturách, zbytečně bych se zapletla. Snad jsem byla blbě vychovaná a všechny ty informace o Samsonovi (na pokyn zrádné Dalily mu Filištíny ostříhali jeho dlouhé vlasy, v nichž tkvěla jeho síla, načež byl dočasně nahraný), lady Godivě (krásná žena, zahalená pouze do svých dlouhých vlasů nahá projela na koni ulicemi Coventry, aby pomohla lidem od vysokých daní – což je ostatně zajímavá inspirace, kterou přenechám mladším) a hlavně o tom princi, který by se bez dlouhého copu princezny za ní do té věže prostě nevyšplhal, mi popletly objektivní vnímání světa. No co…

Mé okolí, má rodina, přátelé a mé kadeřnice se mě odjakživa snažili a snaží přesvědčit, že mám velmi husté vlasy. Ha! Nevěřím jim! Co když se  proti mně spikli a kecají (že nemám paranoiu ještě neznamená, že po mně nejdou!!!)

Prodlužování vlasů jsem poprvé vyzkoušela před 15 lety. Tehdy v jednom kadeřnictví začali využívat metodu uzlíků. Matně si vzpomínám, že to bylo hříšně drahé. Vzhledem k mému tehdejšímu rozpočtu jsem zakoupila pouhých 20 pramenů, které kadeřnice přiuzlovala na mých dvacet vlasových pramínků v týle. Nejsem si dnes už úplně jistá, jak to vypadalo, ale byla jsem na ten dlouhý cancour vzadu neskutečně pyšná. Sundat jsem ho nechala po třech měsících, aby si vlasy odpočinuly. Odpočinuly si! Navždy… V místě, kde byly zatíženy uzlíkem se postupně polámaly a vypadaly. Možná ale šlo pouze o metodu, která mi prostě nesedla. Moje kaděřnice má pomocí uzlíků nastavené vlasy mnoho let a nemá s tím problém.

Poté jsem zhruba před 10 lety využila metody micro ring. To už jsem přešla na 40 pramínků. Ty byly ukončeny jakousi kovovou trubičkou, do které se háčkem protahovaly vlastní vlasy a pak se vše přitlačilo speciálními kleštičkami. Kovové spoje mě v noci tlačily, prameny často padaly, a můj muž měl neustále nemístné poznámky o kovošrotu a vyhrožoval instalací silného magnetu v kuchyni. Já však byla šťastná, protože jsem konečně byla za princeznu. Radost mi sice lehce kalila myšlenka, co by se stalo, kdybych musela na rentgen nosních dutin (což se mi občas na podzim podaří) a co by se nebohému rentgenologovi ve výsledku zobrazilo, ale snažila jsem se tuto alternativu si nepřipouštět.

Naštěstí jsem objevila keratin. Říkám ANO!!! Vyhovuje mi. Pro mě skvělé řešení, nezatížené obavami z rentgenu! Vlasy prodloužené pomocí keratinových spojů nosím zhruba sedm let. Bez přestávky. Používám 40 až 50 pramenů v délce od 35 do 45 centimetrů (podle náhlého hnutí mysli). Chovám se k nim, jako by byly moje vlastní. Přežívají bez problémů moře, pocení, česání hrubou silou, natáčení na varné natáčky, barvení i žehlení. Nepadají.

V renomovaných kadeřnictvích mě vždy přesvědčovali, že zaručeně potřebuji speciální šampon, speciální kondicionér a speciální kartáč. Podle mých zkušeností – NE! Používám běžné šampony, kondicionéry i masky (jedině u těch dávám pozor, abych je neaplikovala až ke keratinovým spojům, pod které by se látka teoreticky mohla dostat a prameny by ae možná uvolnily). Speciální kartáč na prodloužené vlasy, koupený kdysi za mrzké peníze, používá pouze můj muž, který tvrdí, že si tak nejlépe promasíruje hlavu. No budiž, aspoň někomu kartáč slouží.

Vlasy teď nakupuji výhradně na http://www.evropskevlasy.cz. Skvělá komunikace i ceny. Bez poštovného mě 40 pramínků evropských vlasů dlouhých 35-40 cm vyjde na 1200 korun. Občas se zadaří koupit i levněji v akci. Prameny jsou opravdu husté a kvalitní. Koupit můžete vlasy na váhu či napramínkované s různým zakončením (keratin, micro ring, trubičky) i různou strukturou – rovné, mírná vlna, vlnité, kudrnaté. Podle mých zkušeností se však „mírná vlna“  blíží spíš vlasům rovným, vlasy „vlnité“ mají mírnou vlnu a vlasy kudrnaté jsou většinou odborně ztrvalené. Prameny by mi odhadem vydržely zhruba rok, což však nikdy nevydržím, protože si koupím další várku (jiný odstín nebo strukturu). Posunout odrostlé prameny zpět k hlavě si u kadeřnice nechávám zhruba jednou za tři měsíce,  zakoupené keratinové nehtíky na pramínku velmi dobře drží a prameny se neuvolňují. Procedura trvá zhruba hodinu.

Asi dvakrát jsem se ulakotila a koupila na Aukru levné asijské vlasy. Pokud si nechcete kazit radost z krásné hřívy, tak to, prosím, nedělejte. Opravdu jsem si myslela, že za nízkou cenu pořídím kvalitu? Och, jak pošetilé. Vlasy se sice napoprvé zdají být v pořádku, ale už po prvním umytí jsem začala být na vážkách a další mytí mé rozhořčení prohloubilo. Prameny se začaly neuvěřitelně cuchat a byly přes veškerou péči za několik dnů vysušené jako kvalitní pršut. Po třech týdnech jsem je musela nechat sundat, abych nevypadala, že jsem právě slezla z koštěte.

Měla jsem možnost „osahat“ také kvalitní kazašské panenské vlasy, které byly naprosto úžasné, čemuž však odpovídá i poněkud astronimická cena.

Ach jo! Samsone! Lady Godivo! Princi!

Příspěvek byl publikován v rubrice KOSMETIKA, MÓDA A VŮBEC se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

